ایجاد طرح آگهی تبلیغاتی مناسـب

بـرای ایجاد طرح آگهی تبلیغاتی مناسـب مراحـل زیـر را مهم دانسته اند:

  1. تعیین اشخاص و مکانی که در آن بیشتر مشتریان احتمالی با شما در ارتباطاند
  2. تعیین بهترین راه برای انتقال پیام در راستای اهدافتان
  3. تعیین راههای اقتصادی تر برای انتقال پیام
  4. ایجاد عناصر مؤثر برای واسطه یا رسانهای که قصد استفاده از آن را دارید
  5. ارزیابی تأثیرگذاری تبلیغ شما

ایجاد طرح آگهی تبلیغاتی مناسـب
برای کاملتر شدن بحث و اینکه تبلیغات موفق باید چه مواردی را در نظر بگیرند، به توضیح برخی از این موارد میپردازیم تا بتوانیم همه این موارد را در کنار هم و در راستای ارائه الگوی موفق تبلیغات اینترنتی به کار بریم:

نشانه گرفتن اهداف کاربر: همانطور که اشاره شد، رمز موفقیت تبلیغات مطابق بودن آن با اهداف کاربر است. برای رسیدن به این مقصود آگهی های متنی روش مؤثری است.

تبلیغات گرافیکی نگاه بیننده را به خود معطوف میکند، اما تبلیغات هدفمند تضمینی است برای جلب توجه و ذهن بیننده. بنابراین، باید مسائل جانبی و نمایشی نامربوط را کنار گذاشت و موضوع فروش خود را بسیار صریح به اطلاع بیننده رساند و سپس کاربر را به همراه لینکی به صفحهای هدایت کرد که اطلاعات جزئی درباره محصولات در آن قرار دارد. انتظار انتقال همه اطلاعات از طریق یک آگهی بسیار غیرمنطقی است و کسانی که میکوشند مطالب به روز بسیاری را در تبلیغی کوچک بگنجانند به هدف تبلیغ آسیب رسانده اند

مزایای ثبات: بسیاری از مواقع هنگامی که کاربر مشغول انجام فعالیتی روی سایت است، متوجه آگهی جالبی میشود. این اتفاق ً معمولا در زمانهای مردهای پیش میآید که کاربر منتظر باز شدن صفحه جدیدی است و پیامی در ذهنش او را وادار میکند که بازگردد. گاهی اوقات در بازگشت، آگهی دیگری در آن محل دیده میشود و این با اصول اولیه طراحی مناسب مغایر است. تبلیغات موفق باید مانند روزنامه باشند که اگر مخاطب صفحهای که در آن تبلیغ چاپ شده را ورق زد، هنگام بازگشت به صفحه مد نظر، تبلیغ را در همان محل ببیند همان

تبلیغ اینترنتی موفق و جذب مشتری

نکته مهم دیگری که در این پژوهش بسیار مطرح است و سبب تبلیغ اینترنتی موفق و جذب مشتری الکترونیکی بیشتر میشود، مسئله اخلاقیات است. تبلیغات برخط دامنه ای از انواع تبلیغ را دربر میگیرند. برخی از آنها مطابق علم اخلاق شکل گرفته اند و برخی اینگونه نیستند. برخی وبسایت ها از تبلیغات بسیاری استفاده میکنند ؛ از جمله بنرهایی به صورت فلش که کاربر را گیج میکنند. برخی از وبسایت ها از تصاویر گمراه کنندهای استفاده میکنند

که به صورت پیغام های خطا از طرف سیستم عامل طراحی شده اند نه به صورت تبلیغ. وبسایت هایی که از تبلیغات برخط برای درآمدزایی به صورت غیراخلاقی استفاده میکنند بیشتر مواقع بر اینکه چه تبلیغاتی بر روی وبسایتشان میآید نظارتی ندارند. همچنین گاهی دارند اجازه تبلیغ داده میشود.

اپراتور وبسایت هایی که به صورت اخلاقی از تبلیغات برخط استفاده میکنند به تعداد کمی اجازه تبلیغ میدهد. از جمله اینکه به تبلیغاتی اجازه میدهند که قصد منحرف کردن یا آزار کاربر را ندارند و از طراحی و صفحه آرایی وبسایتشان نمی کاهند. بیشتر مالکان وبسایت ها به شرکتهایی اجازه تبلیغ میدهند که مشروع باشند.

استفاده بیش از حد از تکنولوژیها مانند فلش Adobe Flash در تبلیغات برخط باعث میشود برخی کاربران قادر به باز کردن آنها در جستوجوگرشان نشوند.

اخلاق تبلیغاتی

بر اساس پژوهش فروزنفر، اخلاق تبلیغاتی، که باعث جذب بیشتر مشتریان الکترونیک میشود، بر اساس مجموعهای از قوانین و مقررات برای نظارت بر فعالیتهای تبلیغاتی، فروش شخصی، ترویج فروش، بازاریابی مستقیم، روابط عمومی و امثال آن وضع شده است. بدیهی است انتظام، انسجام و جامعیت اینگونه قوانین در کشورهای گوناگون متفاوت است و هرچه سابقه امور بازاریابی و تبلیغات در کشوری بیشتر باشد، احتمال وجود قوانین و مقررات مدون و بهبود یافته در آنجا بیشتر است.

نکته :

شرکتها باید از تبلیغات دروغ و فریب آمیز بپرهیزند. آنها باید از تولید و پخش آگهی هایی که ظرفیت فریب دادن مخاطبان را دارند دوری کنند؛ گرچه ممکن است هیچ کس ً عملا فریبشان را نخورد. نباید ادعا کرد که خودروی که مدل خاصی دارد در هر صد کیلومتر هفت لیتر بنزین میسوزاند؛ مگر آنکه تحت شرایط معین و تعریف شده ای ً واقعا صحت این ادعا مشاهده شده باشد. نمیتوان برای نوعی نان رژیمی، که ً صرفا برشها و لایه هایش نازکتر است، تبلیغ کرد که کالری کمتری دارد. فروشندگان نباید از تبلیغات به منزله دامی بر سر راه مصرف کنندگان یا ابزاری برای فریفتن آنها استفاده کنند. استفاده از شیوه های ترویج فروش فریبنده و وعده های دروغ و دام گستردن برای جذب خریداران کاری مذموم است