بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی

بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی

بازاریابی با هدف دسترسی به حداکثر تعداد افراد در ازای حداقل هزینه انجام می شود.

زمانی که اینترنت هنوز در سال های شکل گیری خود بود، افراد بازاریابی به رسانه های سنتی مانند تلویزیون، رادیو، بیلبوردها، روزنامه ها و مجلات وابسته بودند.
امروزه اینترنت منبعی عالی برای تبلیغ کسب و کار شماست. از چند سال گذشته تعداد کاربران اینترنت به سرعت افزایش یافته است. بنابراین اینترنت محل سودآوری برای ترویج کسب و کار است.

بازاریابی چیست؟

همانطور که توسط انجمن بازاریابی آمریکا تعریف شده است، “بازاریابی عبارت است از فعالیت، مجموعه ای از نهادها و فرآیندها برای ایجاد، برقراری ارتباط، ارائه و تبادل پیشنهادهایی که برای مشتریان، مشتریان، شرکا و جامعه به طور کلی دارای ارزش است”.
بازاریابی دیدگاه یک فرد را تغییر می دهد.

دو رویکرد بازاریابی وجود دارد:

  •  بازاریابی سنتی
  •  بازاریابی آنلاین یا اینترنتی

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی تبلیغات و بازاریابی محصولات یا خدمات یک کسب و کار از طریق اینترنت است.
بازاریابی آنلاین برای دسترسی به کاربران به وب سایت ها یا ایمیل ها متکی است و برای تسهیل معاملات تجاری با تجارت الکترونیک ترکیب می شود.

در بازاریابی آنلاین، می توانید محصولات و خدمات را از طریق وب سایت ها، وبلاگ ها، ایمیل، رسانه های اجتماعی، انجمن ها و برنامه های تلفن همراه تبلیغ کنید.
بازاریابی آنلاین به عنوان بازاریابی اینترنتی، بازاریابی اینترنتی یا به سادگی OLM نیز نامیده می شود.

تفاوت بین بازاریابی سنتی و اینترنتی آنلاین

هدف بازاریابی سنتی و بازاریابی آنلاین یکی هستند: جذب و ترغیب بازدیدکنندگان از تبلیغات به سمت خرید محصول و در نتیجه افزایش سود کسب و کار.

اکنون تفاوت بین دو رویکرد را ببینیم:

بازاریابی سنتی

اندازه گیری آن دشوار است. شما نمی توانید بدانید که چند نفر آگهی شما را خوانده اند و چند نفر با مشاهده آن اقدام مثبتی انجام داده اند.
مقرون به صرفه نیست.
ممکن است سوالات کاربران را بی پاسخ بگذارد زیرا چاپ یا نقل اطلاعات کامل در مورد محصول یا خدمات ممکن است همیشه امکان پذیر نباشد.
به نحوی فعالیت‌های منظم کاربران را قطع می‌کند، مانند تبلیغات تلویزیونی، برنامه‌ای را که تماشا می‌کنید قطع می‌کند، بیلبوردها تمرکز راننده را منحرف می‌کنند و غیره.
برای برندسازی چندان خوب نیست.

بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

قابل اندازه گیری است.

شما می توانید تعداد افرادی که تبلیغات آنلاین را مشاهده کرده اند و تعداد افرادی که محصول را خریداری کرده اند را بدانید.
مقرون به صرفه تر است.
برای ساخت برند سریع و کارآمد است.
قطع نمی کند. کاربر می تواند بنا به راحتی و ترجیحات خود در تبلیغات آنلاین شرکت کند.
این می تواند حداکثر اطلاعات را در مورد محصول یا خدمات، پیشنهادات و معاملات ارائه دهد.

جهت تبلیغ کسب و کار خود در سایت تبلیغاتی ابتدا باید عضو سایت شوید

2 آذر 1401 6:41 ب.ظ