پنج قانون تبلیغات اینترنتی

پنج قانون تبلیغات اینترنتی در شبکه جهانی اینترنت گرچه هنوز درحال تغییرند ولی ستون فقرات داستان تبلیغات در شبکه جهانی اینترنت امروزی را تشکیل داده اند.

  1. قانون خیابان بن بست
  2. قانون بازار خالی
  3. قانون اعتماد
  4. قانون دادوستد
  5. قانون کشش وارسال

قانون خیابان بن بست

در پنج قانون تبلیغات اینترنتی قانون خیابان بن بست که براساس این قانون ، ساختن یک سایت در شبکه جهانی اینترنت مانند ساختن ویترین مغازه در یک بن بست است ، زیرا کسی از آدرس سایت ها، به خودی خود خبر ندارد و بایدبنا به علتی با آدرس سایت شما آشنا شود و به آن مراجعه کند. پس اگر می خواهید مشتری به سراغ شما بیاید به دنبال دلیلی برای آمدنش باشید.
بسیاری از مردم معتقدند که اگر کسب وکاری را راه اندازی کنید مشتری خودش به سراغ شما می آید. اما همان طور که می دانید این مطلب در اینترنت صادق نیست و متاسفانه از آنجا که نرم افزار فرانت پیج FRONTPAGE قابلیت ساختن سایت های ظاهراحرفه ای را به همه می دهد، تازه کارهای زیادی بدون درنظرگرفتن یک برنامه بلندمدت تبلیغاتی ، اقدام به ساختن سایت های اینترنتی می کنند. ولی باید درنظر داشته باشیم که حتی اگر بهترین سایت ها را طراحی کنیم ، تا وقتی کسی برای خرید به آنها رجوع نکند، این سایت ها فایده ای ندارند.

پنج قانون تبلیغات اینترنتی

فکر می کنید چرا همه هنرمندان میلیونر نیستند ؟ به این دلیل که آنها تنها یادگرفته انددستاوردها و کارهای هنری عالی ارائه بدهند اما چیزی درمورد تبلیغات دستاوردهایشان نمی دانند.

لذا اولین سوالی که قبل از ساختن سایت باید از خود بپرسید این است که چگونه مردم را وادار به بازدید از این سایت کنید ؟

یک برنامه پیشنهادی برای تبلیغات شما می تواند به صورت زیر باشد:

دو ماه تبلیغ نشان شرکت ، برای بالابردن اعتبار نام شرکت ; قرارگرفتن در فهرست موتور جستجوهای کم اعتبارتر مانند هات بت HOTBOT واکسایت EXCITE در سه ماهه اول ; قرارگرفتن در فهرست موتور جستجوهای معروف تر مانند اینفوسیک INFOSEEK لایکوس |LYCOS یا آلتاویستا ALTAVISTA درسه ماهه دوم ;ایجاد ارتباط با سازمان های مرتبط با صنعتی که در آن هستید و پرداخت برای ثبت نام درفهرست آنها;مطرح شدن وسیع در سطح رسانه ها در سه ماهه سوم ; انتشار یک روزنامه برای شرکت در سه ماهه چهارم سال ، که در آن هم اخبار داخلی شرکت و هم اخبار مربوط به صنعت درج گردد. در این زمان شما باید شروع به جمع آوری آدرسهای پست الکترونیک موردنیاز کنید.شاید شما بتوانید برنامه های تبلیغات بسیار متفاوتی طراحی کنید. این مهم نیست .اما نکته ای که باید همواره درنظر داشته باشید این است که برای حضور بازدیدکنندگان تان باید دلیلی داشته باشید. آیا می دانید چه چیزی در سایت باعث مراجعه مجدد بازدیدکننده می شود؟

محتوا

محتوای خوب می تواند ارتباط دوطرفه برقرار کند. لازم نیست سایتی بزرگ داشته باشید بلکه می توانید بخواهید با شما ارتباط برقرار کنند زیرا شما اطلاعات کاملی عرضه می کنید. وقتی در سایت خود خدمات عمومی عرضه می کنید، ناگهان درصدر خبرها قرارمی گیرید. نشریات و مجله ها شروع به مطرح کردن شما می کنند و در سایت تان ترافیک ایجاد میشود، پس برای آمدن بازدیدکنندگان تان دلیلی داشته باشید.

قانون دادوستد

یکی از واژه های مهم فرهنگ اینترنت کالاهای رایگان است . قانون دادوستد می گوید: بازدیدکنندگان را با اهدای کالاهای رایگان جذب سایت خود کنید و سپس سعی کنید کالای دیگر به آنها بفروشید.
این همان سناریویی است که در بسیاری از فروشگاه ها از آن استفاده می شود. مثلا می گویند:
شال گردن پشمی رایگان برای ۴۱ نفر اولی که برای حراج یک روزه اسکی ، دراول دسامبر از مغازه ما دیدن کنند آنها اول مشتری را با کالاهای رایگان جذب می کنند و بعد سعی می کنند چیزی به آنها بفروشند.استراتژی ساده این است : اول مردم را با دادن مقدار زیادی اطلاعات رایگان به سایت خود جذب کنید. بعد آنها را از کالاها و خدمات خود آگاه کنید. این ریتم داد و ستد رابخاطر بسپارید. این استراتژی موثر است ، ولی برای فروش ، شما باید به قانون سوم مسلط شوید.

قانون اعتماد

فرض کنیم کالاها یا خدمات شما به طور رقابتی قیمت گذاری شده اند و از کیفیت خوبی برخوردارند. بزرگترین سد راه شما برای فروش ، عدم اعتماد مردم است ، جلب اعتماد، روان کننده چرخهای کسب وکار اینترنتی است . بدون جلب اعتماد، گردش چرخهای کسب وکار شما با مشکل مواجه می شود.
شهرت نشان تجاری
BRAND یک فروشگاه ، ناشی از صدها برداشت ذهنی مثبت است که توسط امواج تبلیغات پرهزینه ، ساخته شده اند. این تبلیغات ، اعتماد مردم به نشان تجاری را بالا می برند. ولی اگر شما مالک یک کسب وکار کوچک هستید، مسلماهزینه چنین تبلیغاتی را نمی توانید تامین کنید. و حال اینکه شما می توانید از سایت اینترنتی تان برای جلب اعتماد مشتریانتان کمک بگیرید. همان طور که می دانید سایتهاخیلی مورداعتماد مردم قرار نمی گیرند، زیرا در شخصیت حقیقی یا حقوقی شان ابهام وجود دارد. پس اولین کاری که باید بکنید این است که این ابهام را با دادن یک آدرس کامل و شماره تلفن برطرف سازید و کسب وکار خود را در زمان و فضا، مستقر کنید. اگردفتر و یا فروشگاهی دارید، عکسی از آن را در سایت خود بگذارید و بهتر آن است که عکس هایی از خودتان یا کارکنانتان را نیز در سایت قرار دهید.حالا مشتری هایتان شما رابه جای موجودی ناشناخته ، که کسی نمی داند کجاست ، به دید فردی واقعی می بینند.شما می توانید اعتماد مشتریانتان را ازطریق مختلف به دست آورید. با فروش محصولات با مارک های شناخته شده ، با نشان دادن سیاست های تحویل و پس گرفتن محصولاتتان ، با پیوستن به ارگان های شناخته شده ملی و یا با دادن برگه گارانتی برای محصول خود. شما اعتماد مشتریانتان را با نصب یک سیستم راهنمای مشتری پسند و بی واسطه و یک سرور امن SSL برای معاملات توسط کارت های اعتباری به دست می آورید. شما اعتماد را با داشتن یک سایت طراحی شده به صورت حرفه ای نه چیزی که پسر نوجوانتان در تعطیلات آخر هفته ساخته است به دست می آورید. هرگاه شما اعتماد را ایجاد کنید، فروش نتیجه می دهد، همچنین می توانید اعتماد را با برقرارکردن تماس های مجدد به دست آورید که ما این مطلب را در قانون چهارم توضیح می دهیم .

قانون کشش و ارسال

چهارمین قانون تبلیغات وب این است که افراد را به وسیله محتوای جذاب به سایت خود بکشانید و بعد اطلاعات باکیفیت را به طور مداوم به آدرس پست الکترونیکی شان ارسال دارید. سایت های اینترنتی به طور طبیعی موجوداتی بی تحرک هستند. سایت ها همیشه منتظرمشتری می مانند تا بعداز آمدنشان آنها را به مقصد موردنظر راهنمایی کنند.
سایت های اینترنتی می کوشند با ارائه محتوای خوب ، مشتری ها را جذب کنند. پس ازجذب آنها نوبت پست الکترونیک میرسد که پیغام های موردنظر را به آدرس پست الکترونیک آنها سرازیر کند. از آنجا که هزینه جذب مشتری بسیار زیاد است کسب وکارها نمی توانند برپایه یک بار فروش دوام بیاورند. آنها نیازمند بازگشت دوباره مشتریان راضی خود برای فروش های پی درپی هستند. قانون کشش و ارسال این ماموریت حیاتی را انجام می دهد. در این استراتژی شما نیاز به فردی دارید که نامه های الکترونیکی را برای بازدیدکنندگان سایت ارسال کند.


پنج قانون تبلیغات اینترنتی

قانون بازار خالی

پنج قانون تبلیغات اینترنتی در قانون بازار خالی کسب وکارهای بــــزرگ مانن WAL-MART, AMAZON.COM سرمایه ونفوذ لازم برای به دست آوردن تمام بخش های بازار را دارند. اما کسب وکارهای کوچک برای موفق شدن باید به سراغ بازارهای خالی و یا بخشهای خالی بازار بروند و آنها را به بهترین نحو پر کنند.
برای مثال شرکت جاست بالز 
HTTP://WWW.JUSTBALLS.COM یک بازار خالی در فروش لوازم ورزشی دید. به جای اینکه لقمه بزرگتر از دهانش بردارد و انواع و اقسام لوازم ورزشی را بفروشد، به دنبال لقمه کوچکتر (توپ) رفت و بزرگترین فروشگاه توپ در اینترنت را ایجاد کرد. آنها توپ های ورزشی ، توپهای بدن سازی ، توپ های اسباب بازی و وسایل مربوط به توپ را می فروشند. شما در آنجا می توانید توپ های بیسبال ، فوتبال ،والیبال و هرچه را که بتوان نام توپ بر آن نهاد را پیدا کنید. هدف آنها این است که وقتی شما درباره توپ فکر می کنید به یاد آنها بیفتید.
برای سایت خود هدف فروش منحصربه فرد
UNIQUE SELLING PROPOSITION تعیین کنید. کلید این نوع از بازاریابی هوشمندانه طبق قانون بازار خالی ، تهیه یک برنامه کسب وکار BUSINESS PLANا ست که هدف فروش منحصربه فرد شما را تعریف کند. این هدف را باید بتوان به خوبی در یکی دوجمله بیان کرد: وجه تمایز کسب وکار شما از!
دیگر رقبا چیست ؟ قسمتهای خالی بازار که شمابه دنبال پرکردن آنها هستید کجا بوده و شما چگونه قصد پرکردن آنها را دارید ؟
برای موفقیت در هر کسب وکاری شما باید هدف فروش منحصربه فردتان را دقیقامشخص کنید. با یک هدف فروش منحصربه فرد است که می توانید موفق شوید و بدون یک هدف فروش منحصربه فرد متاسفانه سایت شما هیچ طالبی نخواهد داشت .شایان یادآوری است که قوانین مذکور همگی از اهمیت یکسان برخوردارند. هریک از این قوانین به تنهایی کارساز نیست بلکه مجموعه آنهاست که می تواند موفقیت شما را در ایجاد یک کسب وکار اینترنتی تضمین کند. در عصر اینترنت ، تلاش کنید تا قوانین بازی را بشناسید و آگاهانه وارد میدان رقابت شوید !