تبلیغات و بازاریابی در شرایط رکود

تبلیغات و بازاریابی در شرایط رکود

هنگامی که در مورد بازاریابی و تبلیغات بحث می شود، معمولا در مورد بازاریابی در شرایطی در گفتگو می شود که برای تهیه محصولات و خدمات مشتریان آماده وجود دارند و فقط کافیست برای جذب این مشتریان اقدام به انجام استراتژی های بازاریابی نمود، اما در مقابل نقش بازاریابی در شرایط رونق، شرایط دیگری نیز بسیار حائز اهمیت است و آن بازاریابی در شرایط رکود است.

شکست برای یک کارآفرین اجتناب ناپذیر است. اینها راه هایی برای غلبه بر شکست هستند. شکست ریشه در ذهنیت شما دارد.با یک رویکرد انعطاف پذیر و مثبت و تمایل برای تغییر شروع می شود. به گفته وینستون چرچیل:برای پیشرفت باید تغییر کرد؛ بی نقص بودن یعنی تغییر مداوم.شکست، به خصوص برای یک تجارت، بخشی از زندگی است.

نحوه برخورد ما نشان می دهد که در نهایت به موفقیت خواهیم رسید یا خیر. ما می توانیم درس های زیادی از صاحبان کسب وکار در گذشته بیاموزیم،مثلا کلنل دیوید ساندرز، موسس KFC این بازنشسته فقیر در سن ۶۵ سالگی، با سرمایه ای حدود ۱۰۵ دلار، به سفر
در آمریکا پرداخت تا سرمایه گذاری برای تجارت مرغ سوخاری خود پیدا کند. پیشنهادش دائما رد می شد. با این حال، او ذهنیتی مثبت و تمایل به تغییر داشت و به همین دلیل به تلاش خود ادامه داد. بالاخره کسی لیاقت او را دید، سرمایه گذاری کرد و KFC  متولد شد. او در سن ۷۴ سالگی شرکت را به قیمت ۲میلیون دلار فروخت. این افزایش قیمت در مقایسه با ۱۰۵ دلار اولیه واقعا چشمگیر است. درسی که باید بگیریم این است که ذهنیتی مشتاق برای تغییر همراه با تلاش، کوشش و تعهد، برخی از ویژگی های لازم برای موفقیت در تجارت هستند. با این کار بر شکست های تجارت خود غلبه می کنید و در دوران رکود اقتصاد، جدایی از همسر و سایر مشکلات شخصی و حرفه ای روحیه خود را از دست نخواهید داد…

بازاریابی و فروش در شرایط رکود اقتصادی

 بازاریابی و فروش در شرایط رکود اقتصادی

 

 

شرایط مختلف اقتصادی جامعه پیامدها و نتایج متفاوتی را در بازارها ایجاد می کنند همانگونه که رونق اقتصادی بیانگر افزایش تقاضا در بازارها است رکود اقتصادی موجب کاهش تقاضا در بازارها می شود شناخت روانشناسی و رفتار مشتریان در شرایط مختلف اقتصادی جامعه، یکی از مهمترین عوامل موفقیت در شرایط مختلف کسب و کارها است. در این مقاله سعی می کنیم گروههای مختلف مشتریان در شرایط رکود ، رفتارهای خرید آنها در شرایط رکودی ، چگونگی بازاریابی و راه های موثر برای دستیابی به اهداف فروش، و چگونگی جهت گیری برای بهبود ، و محصولات برنده و بازنده را به اختصار بیان کنیم. روانشناسی مشتریان در دوران رکود اقتصادی: در زمانهایی که اقتصاد در حال رشد و رونق قرار دارد و کسب و کارها دارای سطح مطلوب تقاضا هستند شرکت ها و بازاریابان عمده تمرکز خود را برای افزایش فروش بر تبلیغات هوشمندانه و جذاب ارائه کردن محصولات متمرکز می کنند. این در حالی است که در شرایط رکود عواملی مانند درآمد قابل تصرف مشتریان ، اطمینان به آینده، اعتماد آنها به فضای موجود کسبوکار، سبک زندگی و ارزشهای مورد نظر آنها در شرایط
رکود مهمترین عوامل تصمیم گیری مشتریان است. در حال حاضر کشور با شدیدترین رکود اقتصادی خود پس از جنگ روبه رو است. انتشار اخبار ناگوار اقتصادی از جمله نرخ بالای بیکاری ، تعطیلی یا نیمه تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی و اقتصادی ، فعالیت های پایین تر از ظرفیت های واقعی بسیاری از واحدهای اقتصادی ، اعتماد و قدرت خرید مردم را کاهش داده و تغییر رفتار عمدهای را در مصرفکنندگان موجب شده است. نتیجه این شرایط بوجود آمدن چالش های عمیق برای شرکت ها ، کسب و کارها و کسبه است…

اهمیت تبلیغات در دوران رکود

 

اهمیت تبلیغات در دوران رکود

 

 

درشرایط رکود اقتصادی الگوی خرید و مصرف مردم به شکل آشکاری تغییر می کند . مردم به مصرف کالاهایی روی می آورند که هزینه کمتری دارند و تلاش می کنند میزان بیشتری پس انداز کنند. به گزارش بانکی دات آی آر، اما این به آن معنا نیست که مردم دست از خرید می کشند برند هایی که مشتریان پر و پا قرصی برای خود دست و پا کرده باشند با کمی تغییر در سیاست هایشان می توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند اما نقش تبلیغات در این بیش از هرزمان دیگری خواهد بود.
درست است که شما در شرایط رکود بودجه کمتری برای تبلیغات در اختیار خواهید داشت اما خبر خوش این است که رسانهها هم ممکن است حاضر باشند در قبال دریافت هزینه کمتری برای شما تبلیغ کنند تا بتوانند خودشان را در شرایط رکودی سرپا نگه دارند. در فعالیت های تبلیغاتی زمان رکود بیش از هر زمان دیگری باید دقت کنید که نیاز مشتری چیست و اولویتاو کدام است. تنها در صورت توجه به این مسائل است که خواهید توانست به اهداف خود دست یابید. شاید واژه ارزانی شاهکلید تبلیغات در عصر رکود است که بیش از هر واژه دیگری خریدار را خشنود می کند، تخفیف هم از دیگر واژه هایی استکه در زمان رکود مورد توجه قرار می گیرد و نهایتا صرفه جویی هم می تواند در جذابیت تبلیغات شما تاثیرگذار باشد. البته این به آن معنی نیست که حتما باید به شکل مستقیم این واژه ها در تبلیغات اعلام شود بلکه مهم این است که این مفاهیم درتبلیغاتشما گنجانده شده و مشتری را به این نتیجه برساند که خرید از شما به نفعش خواهد بود…