بهره مندی بیشتر از تبلیغات بنر

تجربه نشان می دهد که استفاده هوشمندانه از بنر , بهره مندی بیشتر از تبلیغات بنر به ویژه در معرفی نام تجاری (برند) و پیشبرد فروش بسیار موثر است. براساس آمار سازمان بین المللی تبلیغات ( IAB )در سال ۲۴۴۴میلادی تبلیغات از طریق بنر 30 درصد کل تبلیغات آنلاینی را تشکیل داده است. به ویژه اگر توجه کنیم که رقم کل تبلیغات آنلاین در این سال ۰/۲میلیارد دلار بوده، بیشتر به اهمیت این نوع تبلیغات پی می بریم بنابراین تبلیغات از طریق بنر می تواند و باید بخشی از راهبرد تبلیغاتی شما باشد به شرط آنکه به این موارد توجه کنید:

برای بنرهای خود پیام های جذاب و کوتاه تهیه کنید

بنرهای تبلیغاتی با بیلبوردهای خیابانی قابل مقایسه اند. این آگهی ها باید بیننده را به مدتی کوتاه جذب کنند. بنر خواه در بالای صفحه باشد یا در وسط و کناره های آن باید با چند کلمه یا تصویر مختصر پیام خود را انتقال دهد. این آگهی ها به خصوص در معرفی نام و مارک های تجاری بسیار موفق عمل می کنند زیرا نام ها یا تصویرهای کوتاه به خوبی در ذهن جای می گیرند اگر شرکت کوچکی دارید و می خواهید مستقیماً به تبلیغ کالا و خدمات خود بپردازید باز هم بهتر است همین رویه را در پیش گیرید یعنی کلام و تصویری را انتخاب کنید که به زیبایی و در کمال اختصار پیام شما را انتقال دهد.

اطمینان یابید که بنرها مخاطب را به جای درستی هدایت می کنند

اگر از بنر برای معرفی سایت خود استفاده می کنید قابل قبول است که مخاطبان را به صفحه اصلی سایت بفرستید اما بنرهایی که برای پیشبرد فروش و ارائه پیشنهادهای خاص طراحی شده اند، ممکن است با هدایت مخاطبان به صفحه اصلی سبب سردرگمی ایشان شوند.در این مورد به خصوص اگر پیام یا راهنمای تصویری مناسبی برای هدایت این بازدیدکنندگان در صفحه اصلی پیش بینی نکرده باشید، احتمالاً آنها را از دست خواهید داد. کریس ماهر مدیر شرکت بازاریابی K۲M در آستین تگزاس می گوید: اگر کاربر را خسته و سردرگم کنیم بدون آنکه از ما خرید کند به سایت دیگری خواهد رفت. این یکی از خطاهای مهمی است که آگهی دهندگان مرتکب می شوند. بنابراین به جای آنکه مخاطب را به صفحه اصلی سایت بفرستیم، بهتر است او را مستقیماً به صفحه ای هدایت کنیم که برای پیشبرد فروش طراحی شده و بنرها را به آن مرتبط (پیوند) کرده ایم. در این صفحه باید محصول یا پیشنهاد خود را به صورت مشروح معرفی کنیم و از مخاطب بخواهیم که با پر کردن فرم، محصول را سفارش دهد یا با ما تماس بگیرد. به این ترتیب اگر مخاطب فرم را هم پر نکند، مطمئن هستیم که پیام ما را دریافت کرده است.

تبلیغات خود را هدف گیری کنید

منظور از تبلیغات هدف گیری شده پیام رسانی به مخاطبانی است که دارای علاقه مشترک شغلی، تخصصی، هنری، ورزشی و مانند آن هستند. در تبلیغات از طریق بنر این گروه ها را می توان با دسته بندی سایت های نمایش دهنده آگهی از یکدیگر تفکیک کرد به طوری که هر آگهی برای گروه خاصی از مخاطبان پخش شود. ناگفته پیداست که به این ترتیب هزینه ها کاهش و بازدهی تبلیغات به میزان درخور توجهی افزایش می یابد.

بهره مندی بیشتر از تبلیغات بنر

تبلیغات خود را با گروه های کوچک محک بزنید

یک وجه امتیاز یا زیبایی تبلیغات اینترنتی این است که با هزینه ناچیزی می توانید آگهی های خود را با گروه کوچکی از مخاطبان بیازمایید. همچنین می توانید بنرهایی با شکل ها، رنگ ها، متن ها و اندازه های مختلف تهیه و اثربخشی آنها را با هم مقایسه کنید. با کمی دقت و حوصله می توانید پیشنهادهای فروش را به گونه ای تنظیم کنید که با خصوصیات و علاقه گروهی مخاطبان سازگارتر شده و بیشترین نتیجه را به بار آورد.

بخشی از استراتژی کلی تبلیغات خود را به بنر اختصاص دهید

تبلیغات معمولاً وقتی بیشترین نتیجه را به بار می آورد که از رسانه ها و روش های مختلف برای رساندن پیام به مخاطب استفاده کنیم. سازمان ها و شرکت های بزرگ و با سابقه، این مطالب را می دانند و می کوشند پیام های خود را با رسانه های مختلف به مخاطبان برسانند. این شرکت ها معمولاً از رادیو، تلویزیون، سینما، مطبوعات و تبلیغات محیطی به خوبی استفاده میکنند و در سال های اخیر، روش های مختلف تبلیغات آنلاین را هم به این مجموعه افزوده اند اگر بودجه شما کفاف تبلیغ در رسانه های گرانقیمت را نمی دهد از سایر انواع تبلیغات آنلاین استفاده کنید. درج آگهی در خبرنامه های آنلاین و ارسال ای میل های تبلیغاتی از نمونه هایی است که در کنار تبلیغات بنر می تواند به شما کمک کند.

در طراحی بنر از گرافیک، انیمیشن و سایر جلوه های بصری بهره بگیرید

ترکیب بندی رنگ، نور، حرکت، حروف و خطوط زیبا اثر محسوسی بر جلب توجه بینندگان و موفقیت بنرهای شما دارد. نثر روان و زیبا نیز در ترکیب با این عوامل اثرگذارتر می شود. این مجموعه عوامل، ممکن است مدت ها در ذهن بیننده بماند و به اهداف آگهی دهنده کمک کند.

برای طراحی بنرها از افراد متخصص و با تجربه استفاده کنید


 هزینه طراحی بنر، رقم
در خور توجهی نیست اما اثر مهمی بر تبلیغات شما دارد.
یک هدف خیلی مهم دیگر از تبلیغات بنری جاانداختن نام تجاری است. بنر تبلیغاتی شما می تواند یا بهتر است بگوییم باید مجموعه ای از لوگو، رنگ و شعار تبلیغاتی شما باشد.
تبلیغات بنری یک راه موثر برای نمایش پیام های تبلیغاتی شما در اینترنت است. این تبلیغات تنها روش تبلیغات در اینترنت نیست ولی بخش اساسی از تبلیغات آنلاین به حساب می آید.