تبلیغ و آگهی اینترنتی گیرا
تبلیغ و آگهی اینترنتی گیرا به خاطر اهمیت آن دوباره یادآوری میکنم که بیشتر نیروی خود را روی نوشتن تبلیغ و نه طراحی گرافیکی سایت و زیبا نمودن آن صرف کنید. به عبارت دیگر هرگز تصاویر و طراحی گرافیکی باعث برانگیختن تمایل مشتریان به خرید از سایت نمیشود .
- در عنوان تبلیغ باید اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان خود قرار دهید. تنها چند لحظه فرصت دارید تا توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید و آنها را به خواندن ادامهی آن ترغیب کنید. تیتر شما باید در خواننده برای دانستن مطالب بیشتر، کشش ایحاد کند. عناوین دارای عبارات منفی به طرز باور نکردنی این مقصود را برآورده میکنند. برای مثال: عبارت منفی Stop being internet marketing failure هر خریدار اینترنتی را به سمت خود جذب می کند و یا جملهی vital things to do right now ۱۴Discover کمک میکند تا بیننده به خواندن بقیه متن ترغیب شود. با این کار یک عبارت منفی به نتیجه مثبت میانجامد.و یا این نمونه “آیا تا به حال دربارهی به دست آوردن دوبارهی سرمایه خود فکر کردید؟” که شما را به خواندن ادامهی آن هدایت میکند؟ شکی نیست که مردم به طور طبیعی با عنوانهای منفی به متن جذب می شوند. چرا؟ چون بیشتر مردم به همین شکل برنامهریزی شدهاند. چیزهایی مردم که به طور معمول به خاطر دارند، بیشتر خاطرات منفی آنهاست تا خاطرات مثبت. از عنوانهای منفی استفاده کنید و به این ترتیب افراد زیادی را به سمت خود جذب کنید.
- تا حد ممکن از به کار بردن حروف بزرگ و درشت پرهیز کنید. این کار در خواندن پیام شما وقفه ایجاد می کند و خواندن آن را کند می کند. از حروف درشت برای تاکید روی مطالب و از خط کشیدن زیر کلمات برای تاکید بیشتر استفاده کنید. عنوان را با کلماتی به اندازهی سایر کلمات آغاز کنید.
- متنی گیرا و جذاب بنویسید. مردم را مورد خطاب قرار دهید و به گونهای بنویسید که با اشتیاق مطالب را دنبال کنند. برای شروع میتوانید از ساختار تبلیغات یکی از اجناسی که آن را خریدهاید استفاده کنید.
- مطالب خود را به صورت منسجم و مرتبط با یکدیگر بنویسید. اگر این نکته را رعایت نکنید، مطمئن باشید مشتریان زیادی را از دست خواهید داد. از نوشتن تبلیغات طولانی نترسید. اگر آن را به درستی تنظیم کنید و بنویسید، بینندگان تمام آن را خواهند خواند. اشتباه در اینجاست که فکر کنیم تبلیغ طولانی مانع موفقیت ماست. اگر آن را صحیح بنویسید حتی یک تبلیغ ۱۴صقحهای خیلی بهتر از یک تبلیغ کوتاه عمل میکند.
- تبلیغات تمام محصولاتی را که می خرید جمع آوری کنید.آنها را نگهداری کنید و بعدها از آن استفاده کنید. وقتی میخواهید یک تبلیغ بنویسید، جملاتی از آن را که مناسب به نظر میرسد انتخاب کنید و آنها را با نوشتهی خودتان بیامیزید. برخی از کلمات جملهها را تغییر دهید و دوباره آن را مرتب کنید. در پایان یک نوشتهی عالی و قوی خواهید داشت !
- هربار که کالا یا خدمتی را میفروشید، از مشتریان خود بخواهید که میزان رضایت خود را از خرید در دفاتر شما ثبت کنند.آنها را در تبلیغات خود قرار دهید. تایید آنها برای موفقیت شما اهمیت دارد و اعتبار قابل قبولی را برای شما به ارمغان می آورد. تبلیغ شما بدون توصیه و تایید دیگران کامل نمی شود. حتی اگر در گرفتن تاییدیه از مشتریان خود دچار مشکل هستید، میتوانید در مقابل دریافت رضایتنامه، محصولات و خدمات خود را به رایگان در اختیار مشتری قرار دهید.
- یک نکته بسیار مهم؛ متن شما باید بدون خطا باشد. حتی ممکن است وجود یک حرف یا کلمهی اشتباه و یا متن ناتمام خوانندگان و در نتیجه مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.نوشتن یک متن تاثیرگذار و کارا با یک بار تلاش به ثمر نمی رسد. متن خود را یک روز بنویسید و روز بعد دوباره آن را بررسی کنید. میبینید که نیاز به بازنویسی دارد. نوشتن و تکمیل یک متن ممکن است . 80 روز طول بکشد
- اگر افزایش میزان خوانندگان و در نتیجه خریداران را در نظر بگیرید، به اهمیت صرف کردن وقت برای نوشتن این متن پی میبرید.بعد از این مراحل شاید فکر کنید که میتوانید یک متن عالی بنویسید و فروش موفقی داشته باشید.البته همیشه چنین نیست. نکاتی ومجود دارد که باید بدانید تا صد در صد به موفقیت برسید:از دوستان خود بخواهید تا متن شما را بررسی کنند. به آنها بگویید که هرگونه اشتباه نوشتاری، دستوری و یا ابهامی در جملات و عبارات و یا هر گونه اشکال دیگر که در آن میبینند به شما اطلاع دهند. از آنها بخواهید که این کار را با صداقت و دقت انجام دهند و سعی کنند چیزی را از قلم نیندازند. به آنها بگویید اگر اشتباهتان را به شما بگویند، از آنها رنجیده خاطر نخواهید شد و این کار آنها برای شما چهقدر ارزشمند است. این روش کمک فوقالعادهای برای نوشتن یک متن عالی و گیراست .