تبلیغات و بازاریابی در شرایط رکود

تبلیغات و بازاریابی در شرایط رکود هنگامی که در مورد بازاریابی و تبلیغات بحث می شود، معمولا در مورد بازاریابی در شرایطی در گفتگو می شود که برای تهیه محصولات و خدمات مشتریان آماده وجود دارند و فقط کافیست برای جذب این مشتریان اقدام به انجام استراتژی های بازاریابی نمود، اما در مقابل نقش بازاریابی در شرایط رونق، شرایط دیگری نیز بسیار حائز اهمیت است و آن بازاریابی در شرایط رکود است. شکست برای یک کارآفرین اجتناب ناپذیر است. اینها راه هایی برای غلبه بر شکست هستند. شکست ریشه در ذهنیت شما دارد.با یک رویکرد انعطاف پذیر و مثبت و تمایل برای تغییر شروع می شود. به گفته وینستون چرچیل:برای پیشرفت باید تغییر کرد؛ بی نقص بودن یعنی تغییر مداوم.شکست، به خصوص برای یک تجارت، بخشی از زندگی است. نحوه برخورد ما نشان می دهد که در نهایت به موفقیت خواهیم رسید یا خیر. ما می توانیم درس های زیادی از صاحبان کسب وکار در گذشته بیاموزیم،مثلا کلنل دیوید ساندرز، موسس KFC این بازنشسته فقیر در سن ۶۵ سالگی، با سرمایه ای حدود ۱۰۵ دلار، به سفر در آمریکا پرداخت تا سرمایه گذاری برای تجارت مرغ سوخاری خود پیدا کند. …
ادامه مطلب
  • 0

تحلیل مراحل طراحی ارتباط مؤثر

تحلیل مراحل طراحی ارتباط مؤثر   شناسایی مخاطبان هدف ارتباط گر در عرصه بازاریابی، كار خود را با تصویر روشن و گویایی از مخاطبان هدف در ذهن و اندیشه خود آغاز میكند. مخاطبان ممكن است خریداران بالقوه یا مصرف كنندگان فعلی كالا یا خدمت، افراد تصمیم گیر درباره خرید یا افراد مؤثر بر فرآیند تصمیم گیری باشند. مخاطبان هدف به طور جدی بر تصمیمات ارتباط گر مبنی بر این كه چه باید گفت، چگونه باید گفت، چه وقت باید گفت، كجا باید گفت، چه كسی باید بگوید و به چه كسی باید گفت، تأثیر میگذارد. تعیین هدفهای ارتباط  پس از آنكه مخاطبان هدف، شناسایی و به روشنی تعریف شدند، ارتباط گر بازاریابی باید درباره نوع پاسخ و واكنشی كه از مخاطب انتظار دارد، تصمیم بگیرد. البته در بسیاری از موارد، پاسخ نهایی، خرید است. اما ((خرید)) نتیجه یك فرایند طولانی تصمیم گیری مشتری است. ارتباط گر بازاریابی میخواهد بداند كه ،  مخاطبان هدف، اینك در كجا ایستاده اند و چه وضعیتی دارند و به چه حالت و موقعیتی باید سوق داده شوند. برای انجام این كار او باید تعیین كند كه مشتری، آمادگی لازم برای خرید را دارد یا نه. آمادگی م…
ادامه مطلب
  • 0

تبليغات در يك نگاه

تبليغات در يك نگاه تبلیغات، بازتاب تمدن و ویژگیهاي فرهنگی و اجتماعی جوامع و كشورهاي مختلف است و علاوه بر نقشی كه در افزایش فروش دارد، براي بهبود ارزش نام تجاري، تقویت جایگاه شركت در افكار عمومی، ایجاد یا تغییر نگرشهاي مخاطبان و تنظیم مناسبات تجاري نیز به كار میرود. تبلیغات تجاري (Advertising )با تبلیغات مردمی (Propaganda ) معروفیت و استقبال عمومی( Publicity)و روابطعمومی(Public relations تفاوت دارد. تبلیغات را میتوان به عنوان آگهی هاي طبقه بندي شده (نیازمنديها در مطبوعات)، مفهومی ساده دانست و یا بر حسب نوع رسانه مورد استفاده،پدیدهاي پیچیده تلقی كرد. در كتابهاي درسی و متون دانشگاهی، تعاریف متعدد و گوناگونی براي تبلیغات ارائه شده است. با پیدایش و رخنه رسانه هاي جدید در زندگی اجتماعی و دسترسی افراد به وسایل ارتباطی فراوان میتوان تعاریف قبلی را اصلاح و تكمیل كرد. معروفترین و پرطرفدارترین تعریف، از سوي (انجمن آمریکایی بازاریابی) AMA به این شرح ارائه شده است: تبلیغات، هر نوع معرفی و ارتقاي غیرشخصی اندیشه ها، كالاها و خدمات است كه با پرداخت پول انجام میشود و حامی مالی مشخص…
ادامه مطلب
  • 0

تعريف كانون تبليغاتی

تعریف كانون تبلیغاتی منظور از كانون های آگهی و تبلیغاتی سازمان هایی هستند كه كار آنها تنظیم،تهیه،مشاوره و اجرای برنامه های تبلیغاتی و روابط عمومی و انجام دادن سایر خدمات برای معرفی و فروش كالا یا خدمات مربوط می باشد. موسسات تبلیغاتی چگونه سازمان می یابند با رشد بیشتر موسسه، تقسیم كار پیش میاید. اكثر موسسات با خدمات كامل، كاركردهای خصالی را توسط متخصصان عرضه میكنند. موسسات كوچكتر نیز همین خدمات اساسی را ارائه میدهند، اما از تعداد كمتری افراد كه تخصص كمتر دارند و بیش از یك وظیفه را میتوانند انجام دهند، استفاده میكنند. شركتهای بزرگ بر یك یا دستهای از خطوط تولید، نام تجاری، یا خدمات كه واحدهای كسب و كار نامیده میشوند، متمركزند. موسسات تبلیغات نیز ساختاری مشابه، ولی مشتریان متنوع و خطوط تولید گوناگونی دارند. محصولات موسسه به جای كالا، پندار (ایده) است. این پندارها در آگهی های تبلیغاتی و طرحهای مربوط به مبارزات تبلیغاتی و برنامه های رسانهای ابراز وجود میكنند. یك موسسه به جای سازماندهی حول یك واحد كسب وكار، سازمان خود را بر محور درخواست مشتریان تنظیم میكند. از آنجا كه مشتری…
ادامه مطلب
  • 0

برنامه تبلیغاتی

برنامه تبلیغاتی برنامه تبلیغاتی مجموع های است از مراحل یا گامهای دقیق و حساب شده، كه به روشهای علمی وحرف های تدوین میشود. یك هدف از تدوین برنامه تبلیغاتی این است كه بتوان نتایج تبلیغات را پیشبینی كرد. بدین ترتیب، تولیدكننده كالا خواهد توانست از برنامهای پیروی كند كه بیشترین و بهترین نتیجه را برای وی فراهم سازد. برنامه تبلیغاتی را می توان به چند مرحله تقسیم كرد كه یك راه آن تقسیم به 9 مرحله است، به ترتیب زیر: تحلیل موقعیت و پژوهش بازار تعیین هدفهای تبلیغات  تعیین بودجه تبلیغات طرحریزی رسانه خلاقیت تدوین آگهی آزمایش برنامه هماهنگی اجرای آگهی ارزیابی برنامه تبلیغاتی ارزیابی بازار اولین مرحله برنامه، ارزیابی بازار یا بازارشناسی است. بدین منظور باید یك تحلیل دقیق و جامع از بازارشناسی انجام گردد: تا معلوم شود آیا بازاری برای كالای موردنظر وجود دارد و اندازه آن چقدر است. تا پراكندگی جغرافیایی بازار و مشخصات دیگر آن تعیین شوند. تا یك مطالعه آزمایشی روی مخاطبان نمونه انجام شود. تا یك گزارش كافی از محصولات مشابه دیگر و تبلیغات آن ها تد…
ادامه مطلب
  • 0

عنوان آگهی چه تاثیری در فروش دارد

عنوان آگهی چه تاثیری در فروش دارد عنوان آگهی های پر فروش چه مشخصاتی دارند . در نوشتار زیر عنوان های هشت گانهای که بارها آزمایش شده و منجر به فروش بیلیونها دلار کالا و خدمات شده اند،معرفی می شوند. آنها را با دقت بخوانید، به کار بگیرید و سپس در صدد خلق روش منحصر به فرد خود برآیید: عنوان های بی واسطه : این عنوان ها، بدون استفاده از نمایش کلمه ها، معانی پنهانی و ایهام و جناس،به طور مستقیم پیشنهاد فروش را مطرح می کنند : ((بلوزهای ابریشم خالص - 30 درصد تخفیف )) این آگهی به طور مستقیم با شما وارد صحبت می شود. بسیاری از خرده فروشان از آگهی های روزنامه برای تبلیغ کالای خود استفاده می کنند و با آن ها بدون واسطه وارد صحبت می شوند و مشتریان را به فروشگاه های خود می کشانند. عنوان با واسطه : عنوان با واسطه منظور خود را به صراحت اعمال نمی دارد. این عمل موجب برانگیختن کنجکاوی می شود و خواننده  پاسخ های خود را در متن تبلیغ می یابد. یک آگهی برای دستگاه مخلوط کننده ی صنعتی می گوید: ((ده میلیون به یک، ما می توانیم آن را مخلوط کنیم. )) در ابتدا این جمله شما را متحیر می سازد، اما پس از …
ادامه مطلب
  • 0

استراتژی بازاریابی در کسب و کار اینترنتی

استراتژی بازاریابی در کسب و کار اینترنتی کسب و کارهای آنلاین نیاز به استراتژی های بازاریابی اینترنتی دارند. یک استراتژی جامع بازاریابی اینترنتی می تواند به طور قابل توجهی برای یک کسب و کار به فروش یا افزایش فروش بپردازد. بازاریابی اینترنتی نیاز به دانش رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو جستجوگرها وبلاگ ها، لیست های ایمیل، بازاریابی وابسته و غیره دارد. اگر قبلا این شرایط را قبول نکردید، ممکن است بخواهید درباره بازاریابی اینترنتی بیشتر بدانید. اگر شما آماده برای راه اندازی یک کسب و کار یا یک محصول هستید، شما باید تحقیق، ایجاد و پیگیری یک استراتژی بازاریابی آنلاین را انجام دهید. تنظيم اهداف استراتژيک هر استراتژی بازاريابي بايد براساس اهداف مشترکي تعريف شده باشد ولي اين گرايش نيز وجود دارد که بتوان بازاريابي اينترنتي را مجزا از ديگر اهداف بازاريابي و تبلیغات و حرفه ای هدايت نمود. اين امر به دليل يکپارچه نشدن فرهنگ يا مديريت شرکت با اينترنت انجام مي شود و مي توان به آن به عنوان يک مسئوليت مجزا نگريست. البته بهترين حالت آن اين است که استراتژی های بازاريابي با به اشترا…
ادامه مطلب
  • 0

روشهای تبلیغات کسب و کار

روشهای تبلیغات کسب و کار بروشور: اگر بروشورهای دارای اطلاعات مفید، درست طراحی شوند، بسیار از نظر تبلیغاتی مؤثر هستند و از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه خواهند بود مثلاً در تیراژ 5000 عدد با چاپ 4 رنگ و کاغذ گلاسه 120 یا 135 گرمی قیمت تمام شده برای هر عدد بروشور حدود 100 الی 120 تومان خواهد بود که ( تقریباً معادل یک کپی دورو معمولی است) این بروشورها به تدریج در حال تبدیل شدن به یک روش عمده تبلیغاتی هستند. تبلیغات پستی: تبلیغاتی که به طور مستقیم از طریق پست برای مشتریان فرستاده میشوند، کاملاً میتوانند با ماهیت و نوع نیاز مشتریان در ارتباط باشند. شما می توانید یک فهرست ثابت از مشتریان کنونی و یا از مشتریانی که می توانند مخاطب بالقوه شما باشند، تهیه کنید. این کار را میتوانید از طریق جمع آوری کارتهای ویزیت دنبال کرده و مدام لیستی را که از این طریق تهیه کرده اید، به روز کنید، چرا که همواره در چنین مواردی این خطر بالقوه وجود دارد که لیست شما قدیمی شود . بنابراین همیشه درصدد اصلاح آدرسهایی باشید که برگشت خوردهاند در استفاده از فهرست پستی به دلیل هزینه هایی که در بردارد، همیشه ب…
ادامه مطلب
  • 0

نقش تبلیغات و آگهی در بازاریابی

نقش تبلیغات و آگهی در بازاریابی کلودهاپکینز در خصوص مواردی که یک آگهی را موفق می کند، می نویسد: درک درست تبلیغات یا حتی آموزش اصول و مبانی آن، باید با دیدی صحیح آغاز شود، تبلیغات فن فروشندگی است. اصول آن اصول فن فروشندگی است. موفقیت ها و شکست ها، در این دو حیطه، بر اثر دلایلی مشابه پدید می آیند. پس هر پرسش تبلیغاتی باید طبق استانداردهای فروشندگی پاسخ داده شود. بر این نکته تاکید می کنم. تنها هدف تبلیغات رایگان، افزایش فروش است . سودآوری یا عدم سودآوری آن به میزان فروش بستگی دارد. تبلیغات برای ایجاد یک تاثیر کلی نیست ؛ برای ثبت نام شما در اذهان مردم نیست . برای کمک به فروشندگان دیگر شما نیست. با آن مثل یک فروشنده رفتار کنید . آن را مجبور به توجیه خود کنید . آن را با دیگر فروشندگان مقایسه کنید. هزینه و نتیجه را حساب کنید. بهانه ای را از یک فروشنده خوب نمی پذیرید، از آن هم نپذیرید . آنگاه چندان به خطا نخواهید رفت.«وظیفه مهم تهیه کننده آگهی انتقال نکات فروش به مزایایی است که برای خریدار دارد و آگهی دهنده همیشه باید در موقع تهیه آگهی، خودش را به جای خریدار بگذارد و متوجه باشد که آگ…
ادامه مطلب
  • 0

تفاوتهای بازاريابی و تبلیغات اينترنتی با سنتی

تفاوتهای بازاريابی و تبلیغات اينترنتی با سنتی اينترنت به عنوان يک پارادايم بازاريابي جديد مطرح شده است. در اين ديدگاه، اينترنت يک مدل کاملا جديد است که بازاريابي در آن انجام ميشود. اگرچه در اين درس نشان داديم که بسياری از مدلهای بازاريابي ايجاد شده و مفاهيم آن را ميتوان برای اينترنت به کار برد. تفاوت اصلي موجود در روشي است که تراکنشهای بين شرکتهای مختلف درگير در فرايند بازاريابي انجام ميشود. توجه داشته باشيد که توضيحات آنها به شبکه جهاني وب برميگردد که به آن، عنوان " محيط کامپيوتری ابررسانهای عمومي" نام دادهاند. آنها شبکه جهاني وب را به صورت ابزاری ميبينند که مدل روابط چندبه چند را برقرار ميسازد. به کمک اين ابزار، مشتريان ميتوانند با رسانه ارتباط برقرار کنند و سازمانها ميتوانند برای اين رسانه محتوی توليد نمايند. تفاوت اصلي آن با محيط های بازاريابی و تبلیغات سنتي اين است که مشتريان ميتوانند برای اين رسانه، اطلاعات تجاری فراهم نمايند، حال اين ادعاها را با دقت بيشتر مورد بررسي قرار ميدهيم . اينترنت يک رسانه چند به چند است اين نکته به توانايي اينترنت در تبادل اطلاعات ميان مش…
ادامه مطلب
  • 0